Direktlänk till inlägg 31 oktober 2010

Kapitel 13

Av Anonym författare - 31 oktober 2010 16:30

Kapitel 13

”Kan du inte ta med honom hit någon dag?” Frågade hon och när vi satt oss i tv-soffan och slagit på ’so you think you can dance’.
”Jackson är borta tills på torsdag, mamma. Men kanske efter det.” Jag tittade inte på henne när jag sa det.

”Åh ja! Skrek mamma och glodde på skärmen.

”Vad?” Frågade jag men jag hann knappt avsluta meningen innan hon Hyschade mig och sa:
”Vanessa och Seth, tyst!”
Jag log, Vanessa och Seth var mammas favoritpar. Mitt favoritpar var Link och Amber. Dom hade mer moder dans medan Vanessa och Seth hade skum jazz aktig stil. Jag suckade och himlade med ögonen.

 

Jag sov som en stock och vaknade av att mamma skrek på mig. Igen.

”Ossy! Är du vaken gumman?”
”mmmhhh…” Mumlade jag och vände mig i sängen och lade kudden över huvudet.

Klockan var åtta. Dags att gå upp. Jag reste mig upp och gick mot spegeln. Som dom andra dagar fick mitt bruna hår hänga platt och rakt på sidorna av mitt ovala ansikte. Jag gick ner till köket och tryckte i mig en macka och ett glas iskall mjölk. Det isade i mina tänder men jag var för trött för att bry mig. Jag gick och satte mig framför tv:n för att förspilla tid innan Chloe skulle komma. Hon kom klockan tjugo i nio, och hon var bara halv nio när jag var klar. Det var inget att kolla på så jag tryckte fram nyheterna där jag fick höra:

”Klockan halv 8 i morse krockade fyra bilar och en motorcykel i en rondell söder om Alevstone. Tre av bilarna var det barn och vuxna i, i en bil en kvinna i tretioårs åldern, och på motorcykeln satt en mörkhårig pojke i tjugoårsåldern, något yngre är troligt. Polisen kan inte publicera några yttligare detaljer innan de vet säkert.”

”Den tjugonde december år 2000…….” Fortsatte nyhetsankraren och tittade självsäkert på mig genom TV:rutan. Jag bara stirrade. Men nej, nej, nej, nej det kunde inte varit Jackson på motorcykeln. NEJ! Det är inte så. NEJ!

Jag hörde ett tutande utifrån gatan och tog väskan över armen och sprang ut till Chloe.

”good morning, sunshine.” Sa hon och rättade till sina mörka solglasögon. ”Hände det något mella dig och Jackson i lördags?” Frågade hon sedan. När han var klar och väntade på ett svar plutade hon ut med läpparna så hennes röda läppstift syntes och smackade mot backspegeln. Jag kunde nästa se hennes ögon bakom solglasögonen när dom förstorades yttligare en meter.

Kysste han dig?”

”Det vore en underdrift” muttrade jag och tittade ner ppå mina fingrar.

”Hade ni… du vet?” Nästan skrek hon.

”Asså.. ja men nej.” Sa jag. ” Vi kom aldrig så lång… Jag hade underkläderna kvar.”
”Då gills det inte.” Sa hon och gasade iväg. ”Hallå!?” Sa hon irriterat. ”Detaljer?”

”ehm.. Han har ett väldigt fint sovrum med en väldigt skön säng?” Det lät som en fråga och jag rodnade.

”Menar du att du sov över? ”frågade hon och tog av sig glasögonen och lade dom i handskfacket.

”Ja” Svarade jag kort. ”det gjorde jag.”
”Vad hände på morgonen då?”
”Inte mycket. Han stekte pannkakor till mig.. Och vi kysstes lite grann.” Jag tittade ner igen. ”Okej, vi kysstes mycket.” Sa jag och lyfte blicken till henne och ett leende breddade sig över mitt ansikte.

”Var han läskig? Underbar? En gentleman?”

”Han var allt. Både det dåliga och det bra. Han är läskig, men jag har aldrig mött en sådan gentleman förut.” Jag tittade på henne och märkte att hon väntade.” Och du skulle ha vetat vilken bra kyssare han är.” Sa jag för att hon skulle få något saftigt skvaller.

”Du kan behålla dom läpparna för dig själv, jag har hittat egna.” Hon flinade när hon medelade nyheten.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anonym författare - 31 oktober 2010 17:09

Förlåt mig.   Men det har blivit något av ett problem på vissa ställen i inläggen.   När kapitel 3 tar slut så börjar kapitel 5. Men om ni går förbi kapiten 5 så kommer kapitel 4.   samma sak efter kapitel 5 som då blir 4 :)Då böjrar ka...

Av Anonym författare - 31 oktober 2010 16:41

Avelstone- Port Angeles 1526 (tider då man trodde på gudar och onda väsen) Adrey satt på en sten bredvid vattnet och spelade lågt på sin gitarr. Han spelade en gammal visa, en känd sådan. Han sjöng lågt till för att inte tappa bort sig i låte...

Av Anonym författare - 31 oktober 2010 16:40

Avelstone – Port Angeles Nutid Jag vaknade av att mamma ropade på mig. Jag förstod på hennes röst att hon hade ropat ett tag och jag skyndade mig att svara. ”Ja mamma? Du väckte mig.” ”Vad gjorde du igår kväll egentli...

Av Anonym författare - 31 oktober 2010 16:39

Kapitel 3 Efter dagens första lektion gick jag med Chloe mot den andra. Matte. Suck. Lektion två varje dag var den ända lektionen jag och Chloe inte hade tillsammans. Den var också den värsta lektionen. Klockan ringde som en varningen att det ...

Av Anonym författare - 31 oktober 2010 16:38

Kapitel 4 Efter skoldagen åkte jag och Chloe in till Port Angeles för en shoppingtur. Solen lyste starkt och underbart på oss när vi svängde av in på storgatan och fortsatte framåt. Vi stannade vid ett café: ”Det skulle inte skada me...

Presentation


Jag publicerar min Bok vid namn
"Demon in the shadow"

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards