Direktlänk till inlägg 31 oktober 2010

Kapitel 11

Av Anonym författare - 31 oktober 2010 16:32

”Vem?” Gick mamma på.

”Han är ny, började denna termin, du känner honom inte.” Försökte jag.

”Hans namn” Mamma blev helt plötsligt väldigt nyfiken, men det förvånade mig inte.

”Jackson.” sa jag snabbt utan att tänka mig för.

” Är det hans förnamn eller han efternamn?” Frågade hon och lät förrvirrad.

”Hans förnamn….. Tror jag.” Sa jag samtidigt som jag hörde en knackning på dörren.

”Jag har säkert inget imot honom, men jag skulle vilja träffa honom innan ni går för långt, Ossy….” Började hon men jag avbröt henne.

”ehh.. mamma? Det knackar, kan du vänta lite bara?” Frågade jag frånvarande.

”Absolut.” Sa hon snabbt.

Jag gick mot dörren och tittade ut geom kikhålet.

Jackson.

Jag öppnade försiktigt dörren.

”Ja?” Frågade jag och hade bara öppnat dörren en decimeter.

”Ehm..” Sa han och det lät lite som han rodnade, men det kom ingen färg på hans kinder.

”Du glömde din hårborste.” Sa han och höll upp min stora, svarta borste, jag stack ut handen och han gav den till mig.

”Tack.” Sa jag och satte luren mot örat. Jag öppnade dörren mera. Han tog ett litet steg framåt och jag tryckte min hand mot hans bröstkorg för att hålla honom på avstånd. Han stannade. Jag tog ner armen och pekade på telefonen som satt vid mitt öra.

”Mamma?” Frågade jag.

”Ja?” Sa hon snabbt. ”Vem var det?” Hon lät orolig.

”Det var ingen speciell..” Började jag. ”Det var Chloe, jag hade glömt min hårborste.” Sa jag och såg Jackson lyfta på ena ögonbrynet. Jag öppnade dörren helt, gjorde en gest åt honom att kkomma in och gick mot köket. Han gick in, stängde dörren och gick långsamt mot köket.

” Nu ska jag vara med Chloe, mamma. Vi hörs senare, okej?” Frågade jag.

”Okej, hejdå gumman.” Sa hon och jag hörde att det bröts, jag lade på och lade telefonen på köksbänken bredvid mig. Jag snurrade runt. Han stod mitt imot mig, bara några decimeter ifrån mig.

”Nu.” Sa jag och tog en dramatisk paus. ”Är det din tur.”

Han tog mig i sina armar och kysste mig mjukt på munnen.

Vi gick in till soffan och satte på en film.

Vi småpratade lite om allt möjligt.

Sen sade han:
”jag måste åka bort några dagar.”
”Vart?” Frågade jag oroligt.

”ja du..”började han.” om jag berättar det måste jag döda dig.” Han tittade på mig och log. Han strök bort en hårslinga som rymt från min hästsvans och lade den bakom örat.

”Men jag är tillbaka lagom till torsdag.” sa han och gjorde en slängkyss mot mig. Jag låtsades ta imot den och lade handen mot hjärtat.

Han log.

”Mamma kommer om tio minuter, och jag sa att du var Chloe…” Jag tänkte fortsätta, men han fällde en snabb kommentar.

”jo, jag hörde det. Varför berättade du inte att det var jag?” Frågade han.

”Min mamma är väldigt frågvis. Desto mindre hon vet, desto bättre.”
”på så vis.” Sa han och tittde på mig.

Jag låg lutade mot hans axel.

”.. I vilket fall som helst så måste du åka nu.” Sa jag och puttade upp honom ur soffan och mot dörren.

När han gått i skorna och hängt sin tjock tröja över axeln vände han sig om och kysste mig underbart. Men livsfarligt. Jag blev vettskrämd, men lät mig bli kysst. Den var för laddat.

Vi kysste i säkert en halv minut innan han släppte mig. ”Det där borde räcka för att jag ska klara mig tills på torsdag.” Sade han och log stort mot mig. Jag log tillbaka.

”hejdå.” sa han och kysste min hjässa.
”Hejdå.” Sa jag och stod och kollade efter honom när han gick ut till motorcykeln och gasade iväg.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anonym författare - 31 oktober 2010 17:09

Förlåt mig.   Men det har blivit något av ett problem på vissa ställen i inläggen.   När kapitel 3 tar slut så börjar kapitel 5. Men om ni går förbi kapiten 5 så kommer kapitel 4.   samma sak efter kapitel 5 som då blir 4 :)Då böjrar ka...

Av Anonym författare - 31 oktober 2010 16:41

Avelstone- Port Angeles 1526 (tider då man trodde på gudar och onda väsen) Adrey satt på en sten bredvid vattnet och spelade lågt på sin gitarr. Han spelade en gammal visa, en känd sådan. Han sjöng lågt till för att inte tappa bort sig i låte...

Av Anonym författare - 31 oktober 2010 16:40

Avelstone – Port Angeles Nutid Jag vaknade av att mamma ropade på mig. Jag förstod på hennes röst att hon hade ropat ett tag och jag skyndade mig att svara. ”Ja mamma? Du väckte mig.” ”Vad gjorde du igår kväll egentli...

Av Anonym författare - 31 oktober 2010 16:39

Kapitel 3 Efter dagens första lektion gick jag med Chloe mot den andra. Matte. Suck. Lektion två varje dag var den ända lektionen jag och Chloe inte hade tillsammans. Den var också den värsta lektionen. Klockan ringde som en varningen att det ...

Av Anonym författare - 31 oktober 2010 16:38

Kapitel 4 Efter skoldagen åkte jag och Chloe in till Port Angeles för en shoppingtur. Solen lyste starkt och underbart på oss när vi svängde av in på storgatan och fortsatte framåt. Vi stannade vid ett café: ”Det skulle inte skada me...

Presentation


Jag publicerar min Bok vid namn
"Demon in the shadow"

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards