Direktlänk till inlägg 31 oktober 2010

Kapitel 9 + 10

Av Anonym författare - 31 oktober 2010 16:34

Kapitel 9

Jag satte mig vid bardisken och Jackson serverade mig en tallrik med två pannkakor på. Jag gick till kylskåpet och tog fram en öppnat mjölkpaket. Han överasskade mig med en kyss på sidan av halsen. Han lade hakan mot min axel.

”Jag skulle kunna vänja mig vid det här.” Sade han och fortsatte kyssa min axel mjukt.

”Vi vad?” Frågade jag och ett stön slank ur mig. Jag la handen framför munnen. Han skrattade mjukt.

”Att ha dig här.” Sade han sedan och snurrade runt mig. Hans hand gled från min kind, nerför halsen och stannade vid mitt hjärta. Sedan kysste han mig. Mjuk, underbar och farligt. Jag tog hans hand och gick mot soffan. Han följde villigt med. Han satte på tv:n och satte sig ner. Jag lade mig i soffan och la mitt huvud på hans lår. Han smekte min kind om och om igen. Jag sträckte mig efter fjärrkontrollen som låg på bordet bredvid soffan. Han sträckte ut armen och tog tag i den. Han gav den till mig. Jag började zappa mellan kanalerna och stannade när jag kom till kanal 5 där dom visade ’Desperate Housewifes’. Jag suckade lyckligt och koncentrerade mig.

”Skitprogram” Sade Jackson och log mot mig.
”Vad föredrar du då?” Frågade jag stöddigt och boxade till honom på axeln med knytnäven.

”Jag vet inte…” sade han och drog mig på sidan av magen. ”Sånna här sortens program, kanske.”
Sade han och drog handen över min bröstkorg .Jag satte mig upp och attackerade honom. Jag tryckte mina läppar mot hans. Hårt. Han tryckte tillbaka och jag lade mig med ryggen på soffan.



Kapitel 10

”Vad är det för dag idag?” Frågade jag Jackson sömnigt. Jag låg fortfarande i soffan, klockan började närma sig sju på kvällen.
”Söndag.” Sa han, ”Vadå då?” Han smekte min kind.

”Jäklar!” Skrek jag hoppade upp ur soffan. ”Det är ju skolan imorgon, och jag har inte varit hemma på hela dagen!” Jag snurrade runt mot honom. ”Varför har du inte sagt något!?”

Jackson höll upp sina öppna händer.

Jag sprang till hans rum, drog på mig kläderna och sprang mot dörren. När skulle bromsa in för att kunna ta på mig mina röda converse-skor la han en hand runt min midja och snurrade runt mig så jag trycktes mot hans bröstkorg.

”Jackson…” Började jag och Försökte mig långsamt vrida mig ur hans grepp. Han tryckte mig hårdare mot honom och kysste min hals.

”Ossy..” Började han, ” Du är min.” Han var väldigt uppriktig. ”Ossy. Du är bara min. Bara min.”
”Jag vet.” Sa jag lågt och log mot honom. ”Jag är din, Jackson. Din

Jag tryckte ansiktet mot hans bröst och andades in hans personliga doft. Sen Tog jag väskan över axeln och sprang till närmaste busshållsplats.

När jag kom hem hörde jag telefonen ringa och sprang mot hallen:

”Hallå?” Andades jag.

”Ossy?” Frågade mamma.

”Hej mamma.” Jag försökte låta lättad och hoppades att hon inte visst vart jag varit inatt.

”Vart var du igår kväll?  Du kom ju aldrig hem.” Hon lät orolig men inte arg.

”ehm…” Jag föröskte snabbt komma på någonting att säga, ” Jag däckade hos Chloe, förlåt.”

”Jag är inte arg Ossy. Det spelar ingen roll vart du sov, Jag var inte heller hemma ikväll.”
Hon lät försiktig.
”Mamma, är det något du vill berätta?” Frågade jag henne och gick henne till mötes.

”Ja faktiskt så är det det.” Började mamma och sedan sa hon uppriktigt: ”Jag har en ny pojkvän och jag hoppas att det inte gör något med dig?”. Oj, det var jag inte berädd på.

”ja mamma…” Började jag. ”Det här kom som en chock, värkligen.. men…” Jag tänkte efter.

”Men..?” Frågade hon hoppfullt.
”Men mamma, det är såklart att det är okej med mig om han är vad du vill ha.” Sa ajg och log när hon andades lättat.

”puh..” sa hon, ” Jag trodde att du skulle säga att du kommer hata honom vad han än gör.”

”Det vet man aldrig.” Sa jag ondskefullt.
”Okej, men nu ska vi prata dig och killar, hittat någon?”
Mamma och jag var mer bästa kompisar än mamma och dotter, och vi älskade att prata om pojkar, kärlek, vänner och allt som hörde till det ämnet. Och det vi  berättade var jämt så spännande att den andra var lika uppjagad som den som berättade.

”ehm.. jaa faktiskt..” Började jag och undrade om jag kanske kunde lätta lite på trycket och hoppades att jag inte skulle behöva träffa Jackson i smyg.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anonym författare - 31 oktober 2010 17:09

Förlåt mig.   Men det har blivit något av ett problem på vissa ställen i inläggen.   När kapitel 3 tar slut så börjar kapitel 5. Men om ni går förbi kapiten 5 så kommer kapitel 4.   samma sak efter kapitel 5 som då blir 4 :)Då böjrar ka...

Av Anonym författare - 31 oktober 2010 16:41

Avelstone- Port Angeles 1526 (tider då man trodde på gudar och onda väsen) Adrey satt på en sten bredvid vattnet och spelade lågt på sin gitarr. Han spelade en gammal visa, en känd sådan. Han sjöng lågt till för att inte tappa bort sig i låte...

Av Anonym författare - 31 oktober 2010 16:40

Avelstone – Port Angeles Nutid Jag vaknade av att mamma ropade på mig. Jag förstod på hennes röst att hon hade ropat ett tag och jag skyndade mig att svara. ”Ja mamma? Du väckte mig.” ”Vad gjorde du igår kväll egentli...

Av Anonym författare - 31 oktober 2010 16:39

Kapitel 3 Efter dagens första lektion gick jag med Chloe mot den andra. Matte. Suck. Lektion två varje dag var den ända lektionen jag och Chloe inte hade tillsammans. Den var också den värsta lektionen. Klockan ringde som en varningen att det ...

Av Anonym författare - 31 oktober 2010 16:38

Kapitel 4 Efter skoldagen åkte jag och Chloe in till Port Angeles för en shoppingtur. Solen lyste starkt och underbart på oss när vi svängde av in på storgatan och fortsatte framåt. Vi stannade vid ett café: ”Det skulle inte skada me...

Presentation


Jag publicerar min Bok vid namn
"Demon in the shadow"

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards