Direktlänk till inlägg 31 oktober 2010

Kapitel 5

Av Anonym författare - 31 oktober 2010 16:38

När vi gick neråt längs storgatan -mot parkeringen- såg jag vem som stod lutad mot hörnet där vi skulle svänga ner. Han hade svarta jeans som gick honom tätt på benen och en snäv svart t-shirt. Han hade sina solglasögon på sig.Jag och Chloe gick fram -mot honom- och jag bromsade in så jag nästan stannade när han tog steget fram mot oss.

”Ehm… Vi möts vid bilen.” Sa Chloe och tittade på mig som i en fråga om det var det jag ville. Jag hade värkligen ingen lust att vara ensam med Jackson. Jag var rädd att jag skulle försöka med någonting som skulle leda till min fantasi. Men jag nickade och bet mig själv i läppen. Chloe vände sig om och nästa hoppsade neråt i bakcen mot parkeringen.

Han log åt mig,  och helt plötsligt stog jag närmast väggen, vilket jag inte gjorde nyss.

”Hej” Sa han och ställde sig så nära mig som det gick.
Jag ställde ner påsen med bh:n i och log.

”Hej” kom det ur min mun i en viskning.

”Vad har du köpt?” Frågade han, och det lät som om han var intresserad på riktigt.
”Inget viktigt.” Sa jag och försökte göra honom upptagen med mig istället för att få för sig att titta i påsen där bh:n låg.
Han stod fortfarande nära mig. Läskigt nära mig. Jag var tvungen att titta uppåt för att kunna se hans solglasögon. Jag irriterade mig på dom, vilket var konstigt att jag gjorde.

”Ta av dom.” Slank det ur min mun. Han Tog av dom och hängde dom i kanten på tröjan framför halsen. Han tryckte upp mig lite mera mot väggen och kom så nära att jag började flämta. Jag kände mig livrädd- men samtidigt hundra procent trygg på Jackson. Halva jag ville ursäkta mig och springa med huvudet först. Andra halvan ville skippa sabbpratet och hoppa direkt till säng scenen.

Han log och tog tag i mina armar. Han lyfte upp dom och la dom på sina axlar. En hand på varje axel. Och innan jag visste ordet av så hade han kommit ännu närmare -hur det nu var möjligt- och jag drog mina fingrar genom hans hår. Hans läppar nafsade lätt i huden vid min vänstra axel.

 Jag ville gå. Hela mig ville gå därifrån. Jag försökte slinka ur hans grepp. Men den planen sprack lika fort som den kommit. Det fanns bara ett sätt att ta mig därifrån. Jag lyfte snabbt upp hans huvud och pressade mina läppar mot hans. Ena hans hand tappade fästet om väggen och jag tog min chans. Jag bröt kyssen. Och började gå därifrån. Ett leende lekte på han underbara läppar och jag upptäckte först nu att jag inte njutit av kyssen. Men sanningen var att jag knappt kunde hejda mig. Jag ville ha mer.

”Ehm… Du glömde din…” Sa han och tog upp påsen och tittade i den. Jag slog mig för pannan.”… bh från…” han stängde påsen och tittade på utsidan av den ”… Alex Underwear…” Det lät som en fråga. Hans leende var nu större än någonsin. Jag gick fram och försökte låtsats att jag hade någon värdighet kvar.

”Kommer du ikväll?” Frågade han och lade sina starka händer på mina armar. Jag nickade.

”Chloe tvingar mig.” sade jag.

Jag tänkte vända mig om och gå. Men den planen sprack den också. Innan jag ha slita mig från hans grepp hann han kyssa mig på hjässan - länge – och le mot mig.
Jag tog tag i påsen och sprang mot parkeringen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anonym författare - 31 oktober 2010 17:09

Förlåt mig.   Men det har blivit något av ett problem på vissa ställen i inläggen.   När kapitel 3 tar slut så börjar kapitel 5. Men om ni går förbi kapiten 5 så kommer kapitel 4.   samma sak efter kapitel 5 som då blir 4 :)Då böjrar ka...

Av Anonym författare - 31 oktober 2010 16:41

Avelstone- Port Angeles 1526 (tider då man trodde på gudar och onda väsen) Adrey satt på en sten bredvid vattnet och spelade lågt på sin gitarr. Han spelade en gammal visa, en känd sådan. Han sjöng lågt till för att inte tappa bort sig i låte...

Av Anonym författare - 31 oktober 2010 16:40

Avelstone – Port Angeles Nutid Jag vaknade av att mamma ropade på mig. Jag förstod på hennes röst att hon hade ropat ett tag och jag skyndade mig att svara. ”Ja mamma? Du väckte mig.” ”Vad gjorde du igår kväll egentli...

Av Anonym författare - 31 oktober 2010 16:39

Kapitel 3 Efter dagens första lektion gick jag med Chloe mot den andra. Matte. Suck. Lektion två varje dag var den ända lektionen jag och Chloe inte hade tillsammans. Den var också den värsta lektionen. Klockan ringde som en varningen att det ...

Av Anonym författare - 31 oktober 2010 16:38

Kapitel 4 Efter skoldagen åkte jag och Chloe in till Port Angeles för en shoppingtur. Solen lyste starkt och underbart på oss när vi svängde av in på storgatan och fortsatte framåt. Vi stannade vid ett café: ”Det skulle inte skada me...

Presentation


Jag publicerar min Bok vid namn
"Demon in the shadow"

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards