Direktlänk till inlägg 31 oktober 2010

Kapitel 6

Av Anonym författare - 31 oktober 2010 16:36

Kapitel 6

Jag var hemma hos Chloe tillsammans med henne någon timme innan festen började. Vi hade bytt om och sminkat oss. Både jag och Chloe hade på oss våra nya bh:ar.

”Chlo!” Ropade jag.

Jag hörde steg från övervåningen. Steg som kom neråt från trappen.
”Ja?” Frågade hon.
”Vi måste åka nu om vi ska hinna.” Sade jag och slog på min arm där man brukar sätta armbandur.

”Jag kommer.” Kvittrade hon. ”Men Oss, kom ihåg att fint folk kommer aldrig sent. Det är alla andra som är tidiga.” Sa hon och blinkade åt mig innan hon pep upp igen. Två minuter senare kom hon ner igen. Jag busvisslade åt henne och hon busvisslade tillbaka. Vi fnissade och sprang ut till bilen. Det hade börjat komma några droppar.

Bilen startade och hon gasade iväg. ”Brum brum” Sa Chloe och låtsades vara ett litet barn samtidigt som hon körde.

När vi kommit fram och parkerat någon gata längre ner, eftersom det var väldigt fullt på gatan närmast 5th park Avenue, hörde vi musiken. Vi gick längs gatan och svängde in på Park Avenue Street. Vi letade efter huset med en femma och efter huset med musiken. Samma hus.

Vi gick in och den första jag såg var Sophie Ally. Hon glodde på mig, jag glodde tillbaka.

”Kom” Sa Chloe ivrigt och tog min hand och drog med mig genom huset. När vi kom in i köket såg vi en bardisk med en bartender. Jackson. När Chloe såg honom började hon små springa mot honom. När vi kom fram hälsade Chloe hastig innan hon sa:
”Här är kvällens första hållplats.” Hon log mot mig. Jag rodnade mycket. Väldigt mycket. ”Jackson, ta väl hand om min pingla, okej?” sade Chloe Hotfullt men ändå hoppfullt.

”Det ska jag” Sa han och log mot henne. Chloe blinkade åt honom och gick vidare.

”Hej” sade han och han tog mig i sin famn och böjde sig ner för att kyssa mig. Jag hade inte bestämt mig än så jag la ett finger på hans mun och vände mig med ryggen mot honom för att dölja min glädje. Han ställde sig så när så min rygg nudde hans mage och bröstkorg. Han la armarna runt min mage och började gå framåt. Vi gick mot trappen och upp. Det såg inte ut att vara lika mycket folk där uppe så jag stretade imot.

”Där sprack den planen.” Sa Jackson och log mot mig, Men han backade ner igen och vi gick vidare genom huset tills vi kom till en lite mera avskilld plats. Hans sovrum.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anonym författare - 31 oktober 2010 17:09

Förlåt mig.   Men det har blivit något av ett problem på vissa ställen i inläggen.   När kapitel 3 tar slut så börjar kapitel 5. Men om ni går förbi kapiten 5 så kommer kapitel 4.   samma sak efter kapitel 5 som då blir 4 :)Då böjrar ka...

Av Anonym författare - 31 oktober 2010 16:41

Avelstone- Port Angeles 1526 (tider då man trodde på gudar och onda väsen) Adrey satt på en sten bredvid vattnet och spelade lågt på sin gitarr. Han spelade en gammal visa, en känd sådan. Han sjöng lågt till för att inte tappa bort sig i låte...

Av Anonym författare - 31 oktober 2010 16:40

Avelstone – Port Angeles Nutid Jag vaknade av att mamma ropade på mig. Jag förstod på hennes röst att hon hade ropat ett tag och jag skyndade mig att svara. ”Ja mamma? Du väckte mig.” ”Vad gjorde du igår kväll egentli...

Av Anonym författare - 31 oktober 2010 16:39

Kapitel 3 Efter dagens första lektion gick jag med Chloe mot den andra. Matte. Suck. Lektion två varje dag var den ända lektionen jag och Chloe inte hade tillsammans. Den var också den värsta lektionen. Klockan ringde som en varningen att det ...

Av Anonym författare - 31 oktober 2010 16:38

Kapitel 4 Efter skoldagen åkte jag och Chloe in till Port Angeles för en shoppingtur. Solen lyste starkt och underbart på oss när vi svängde av in på storgatan och fortsatte framåt. Vi stannade vid ett café: ”Det skulle inte skada me...

Presentation


Jag publicerar min Bok vid namn
"Demon in the shadow"

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards